Akumulator przeznaczony do łodzi musi zapewnić prawidłowe działanie nie tylko systemu rozruchowego silnika, ale także wszystkich systemów zamontowanych na pokładzie. Systemy te to np. system łączności, system nawigacji itp.
Akumulator przeznaczony do łodzi musi zapewnić prawidłowe działanie nie tylko systemu rozruchowego silnika, ale także wszystkich systemów zamontowanych na pokładzie. Systemy te to np. system łączności, system nawigacji itp.
Z akumulatorem rozruchowym nie powinno być problemu, ponieważ na ogół stosujemy się do zaleceń producenta auta. „Numerem jeden” w kamperze są jednak akumulatory pokładowe, użytkowane głównie podczas postoju – i to ich wybór nastręcza największych trudności.
Regularne sprawdzanie stanu napięcia akumulatora to podstawowa zasada dobrej profilaktyki. Wystarczy poświęcić kilka minut, aby uniknąć przykrych niespodzianek. Najprostszym sposobem jest użycie woltomierza podłączanego do gniazda zapalniczki samochodowej. Ta operacja nie wymaga nawet otwierania maski samochodu, a pozwala na rzetelną ocenę stanu naładowania akumulatora.
Akumulatory LiFePO4 to ogniwa zbudowane ze związków litu, żelaza, fosforu. Mogą one zastąpić baterie typu AGM, GEL czy litowo jonowe. Jest to zdecydowanie bezpieczniejsza i żywotniejsza wersja akumulatorów nie posiadająca efektu pamięci.
LiFePO4 to najbezpieczniejsze ogniwa na rynku pod względem niepalności i braku wybuchowości i ok. 3 razy niższej wadze w stosunku do najbardziej popularnych na rynku akumulatorów typu AGM, GEL.